De nieuwste fashion designer: jij!

fashion designer

 

Het is nooit gemakkelijk om een nieuwe carrière als fashion designer te beginnen. De meeste mensen hebben de steun van familie en vrienden, maar vaak hebben ze geen toegang tot dezelfde middelen als anderen. Daarom kan het zo nuttig zijn om mentoren te hebben. Zij kunnen begeleiding bieden bij alles van het vinden van uw nichemarkt tot het identificeren van potentiële partners en samenwerkingsverbanden. In ruil daarvoor krijgt u toegang tot hun ervaring en kennis, die u kunnen helpen uw eigen bedrijf te laten groeien op manieren waaraan u anders misschien niet had gedacht. Daarom vroegen we enkele van de beste modeontwerpers uit de sector of ze advies hadden voor ontwerpers die hun stempel willen drukken op de sector. Dit is wat ze te zeggen hadden:

Netwerken is de sleutel

Netwerken is de sleutel tot elk bedrijf. Je moet netwerken met mensen die in dezelfde business zitten als jij. Zo kun je van elkaar leren en ideeën uitwisselen. Zorg er ook voor dat je netwerkt met mensen die je niet kent in de sector en die geïnteresseerd zijn in dezelfde dingen als jij. Dit kan u helpen potentiële partners en klanten te vinden. Richt u bij het netwerken niet alleen op mensen in dezelfde branche. Richt u op mensen in verschillende bedrijfstakken die iets met u gemeen hebben. Niet alleen zult u potentiële partners vinden, u zult ook nieuwe connecties en verbindingen met andere delen van uw bedrijf vinden. Netwerken gaat niet over proberen iets gratis te krijgen. Je kunt je diensten of producten aanbieden in ruil voor het netwerken met iemand anders. Als je bijvoorbeeld een ontwerper bent en je biedt een dienst aan om te helpen bij de productie van een product, zou je kunnen aanbieden om een vriend te helpen met zijn productie. Op die manier krijgen jij en je vriend allebei werk als het tijd is voor de productie van het product.

Wees strategisch bij het kiezen van uw leveranciers

Je kunt een one-man-show zijn, maar de kans op succes is groter als je samenwerkt met andere bedrijven. Dit helpt ook met de steeds groeiende behoefte aan recycleerbare verpakkingen en materialen. Wanneer u een leverancier vindt, controleer dan zeker hun reputatie. U kunt de leverancier ook vragen zijn naam op de productverpakking te zetten om uw merkherkenning te vergroten. Dit maakt het gemakkelijker voor u om andere materialen en producten te kopen wanneer u klaar bent om uw collectie uit te breiden. U zult ook beter kunnen coördineren met uw leverancier, wat u zal helpen de kosten laag te houden en het best mogelijke product te krijgen.

Wees niet bang voor een beetje zweten.

Een van de grootste obstakels waar je als ontwerper mee te maken kunt krijgen is de angst om te falen. De mode-industrie is berucht als moeilijk, competitief en moordend; je bent misschien bang dat je zult falen en vernederd zult worden als je erin stapt. Maar dit is een veel voorkomende misvatting. Succes in een sector komt niet zonder falen. De sleutel is om te leren van je fouten en door te zetten bij die uitdagingen. En laat de angst om te falen je niet tegenhouden. Hoewel het waarschijnlijk is dat je voor veel uitdagingen en obstakels komt te staan, laat die angst je niet tegenhouden. Ze kunnen voorkomen dat je doet waar je van houdt, en dat is precies waar je bang voor moet zijn.